22 lutego 2012

Przyzszłość

Tak oto dwoma postami wprowadzającymi udało mi się dojść do sedna tematu, czyli do tego co będzie się działo od marca.
W gruncie rzeczy już się zaczyna dziać, ale przedewszystkim skrystalizował się plan. Założenia? Ma być grubo, pięknie i luksusowo. Bogato i szybko. No dobra tak to już jest ale zamierzam przed każdym z tych przymiotników postawić słówko „bardzo”.
To co? Lecimy.
Samochód zostanie na nowo polakierowany. Było dużo pomysłów począwszy od zostawienia tego lakieru (Titansilber metallic), poprzez odcienie niebieskiego, granatowego, czarnego, białego i szarego. Kompletna zmiana koloru powodowałaby problemy w eksploatacji, gdyż każde ewentualne zadrapanie skutkowałoby pojawieniem się znów titana. Rozjaśnienie na biały? Hmmm… Gdyby to było Audi A8 to bym się nawet nie zastanawiał. Jaguar? Też. Nawet któreś mniejsze BMW jak 5 e60, czy 3 e46. Ale kolor biały do linii e38 jakoś nie pasuje. Tak samo e39 też bym nie widział w tym kolorze. Więc albo ma zostać ten kolor, co raczej odpada, albo trzeba przyciemnić. Po długich dyskusjach, przeglądnięciu setek zdjęć, przyglądaniu się samochodom na ulicy zostało ustalone. Kolor który swoją drogą jest jednym z najpiękniejszych w palecie BMW, a zarazem idealnie leży na e38. Zapiera dech w piersiach. Przyciąga wzrok i magnetyzuje. Jest niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju. Będzie potrafił zindywidualizować samochód z tłumu. Będzie zapadał w pamięci. Anthrazit Metallic. Jest to jak połączenie grafitu z czystym metalem. Wygląda jak lustro. Nie jest ani jasny, ani ciemny. Deklasuje już samą swoją barwą, każdy inny odcień na e38. Koło tego koloru nie przejdziesz obojętnie.
coś takiego:

I teraz powstaje pytanie, czy lecimy w stylizację na Alpinę bo taki był plan początkowy. Dokładka na przód, zmiana znaczków na Alpinowskie, wydech na 4 kominy, tabliczka znamionowa z indywidualnym numerem seryjnym. Teraz jak tak myślę, nie jestem pewien czy ten kolor będzie dobrze współgrał ze stylem Alpiny. Jest to sprawa do przemyślenia na którą mam prawie miesiąc.
Wydech na 4 kominy na pewno będzie zrobiony. Na pewno zmiana całych tłumików, tak by zachować dźwięk na niskich obrotach i aby wydobyć krzyk bestii przy dodani gazu. Dodatkowo, możliwe że usunięcie środkowego tłumika i założenie X-Pipe`a. Ale to się jeszcze zobaczy, jaki efekt dadzą same tłumiki.
Kolejnym zabiegiem stylistycznym będzie wnętrze i tu będzie spora rewolucja i będzie dużo się działo. Zamierzam zmienić wszystko na czerwono, wszystkie podświetlenia zmienić na czerwono. Dodatkowo wszystkie chromowane elementy będą pokryte złotem, tak samo pedały gazu. Kierownica będzie obita skórą węża lub krokodyla. Dodatkowo na fotelach wyhaftowany rysunek smoka lub tygrysa. Pod lusterkiem wstecznym pluszowa kostka. Zamiast osłon słonecznych monitory, usunięcie panelu klimatroniku, oryginalnej nawigacji i założenie tam olbrzymiego ekranu. Ogólnie aby było obrzydliwie luksusowo i klimat jak w domu publicznym.
Hehe, właśnie sobie to wyobraziłem :D
A mówiąc bardziej serio! Deska rozdzielcza, tunel środkowy, boczki drzwiowe zostają w kolorze granatowym. Fotele i tylna kanapa na beż/banan. W tym samym kolorze zaślepki airbagów i rączki przy suficie. Podsufitka i góra słupków będzie robiona na zamówienie. Alkantara z jasnymi przeszyciami. W podsufitce będzie wmontowany odtwarzacz DVD 1/2DIN o taki:

Tak aby wszystko wyglądało fabrycznie :)
Monitory zostaną zamontowane w zagłówkach. Jeżeli uda się kupić fotele z otwieranymi lusterkami, to monitory zostaną sprytnie podmienione z lusterkami. Tak aby na co dzień nie kusiły.
Więc będę polował za fotelami z lusterkami i barkami. Ale jak się nie uda to trudno. Na pewno będzie tylna kanapa w pełnym prądzie czyli elektrycznie regulowana i z multifunkcyjnym podłokietnikiem – telefon, sterowanie radiem i fotelami. Może uda się też przystosować boczki do rolet szyb bocznych.
Kierownica zostanie zmieniona na serducho i zostaną dołożone łopatki do zmiany biegów.
Hmmm co tam dalej….?
Jak starczy funduszy to popracujemy nad systemem audio. Mała zabudowa w bagażniuk, skrzynia lub 4 subwoofery w tylnej półce. Głośniki do środka, już są, wystarczy tylko zebrać się i założyć.
Nowe felgi jak widzę też zależą są od funduszy. Styling 32, czyli te które obecnie posiadam są przyzwoite, więc za darmo ich nie oddam. A jak się sprzedadzą to będę myślał. Miały być Alpiny 20” ale ciężko żeby takie dorwać więc możliwe że 19 lub 20” z e65 się zadomowią. Ale plan docelowy to Alpinki 20 ;)

Mechanicznie.
Z mechaniki została mi pompa wody, która podobno dogorywa, uszczelka pod głowicą i przepływomierz któryś podobno ma inne wskazania, więc na wszelki wypadek polecą oba. Liczę że uda się to załatwić na początku marca.
Mam zamiar jeszcze zamontować tylny most od 740 i założyć szperę 25% by auto lepiej się prowadziło i aby poprawić sprint.
To tak po krótce modernizacje jakie zamierzam przeprowadzić.
A! Zapomniałbym że szykuje się 3 strefa klimatyzacji. Elementy już zakupione, są właśnie przystosowywane prze Faqira (dzięki stary!), a w najbliższym czasie montowane :)
Jak tylko wrócę z wycieczki do Malborka :p

Tu mała fotka pamiątkowa:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz